Algemene leveringsvoorwaarden

van mkb marketingpro voor onze klanten 

 Artikel 1 – DEFINITIES

Opdrachtnemer
Opdrachtnemer is marketingbureau mkb marketingpro, gevestigd te Utrecht.

Opdrachtgever
Degene die aan mkb marketingpro een offerte vraagt en / of een opdracht verstrekt en naar aanleiding hiervan financiële verplichtingen heeft naar mkb marketingpro.

Offerte
De in meer of mindere mate gespecificeerde werkzaamheden die mkb marketingpro voornemens is om voor  de opdrachtgever te verrichten en ook de begroting van de aan de werkzaamheden verbonden kosten.

Overeenkomst
De vastlegging tussen mkb marketingpro en opdrachtgever van de uiteindelijk overeengekomen werkzaamheden en kosten.

Werkzaamheden
Alle door mkb marketingpro voor de opdrachtgever overeengekomen en te verlenen en te factureren diensten.

 
Artikel 2 – TOEPASSELIJKHEID

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsverhoudingen tussen mkb marketingpro en opdrachtgever, waaronder begrepen alle werkzaamheden die mkb marketingpro verleent en in het bijzonder de diensten zoals die in de overeenkomst en op de factuur staan vermeld.

2.2 Alle bedingen in deze algemene voorwaarden zijn mede opgesteld voor alle personen die voor mkb marketingpro werkzaam zijn en / of door mkb marketingpro zijn ingeschakeld.

2.3 Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn uitsluitend geldig als deze uitdrukkelijk schriftelijk en vooraf zijn overeengekomen. 

 
Artikel 3 – GARANTIE

3.1 mkb marketingpro zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

3.2 mkb marketingpro zal bij het verrichten van de werkzaamheden de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen wat betreft de belangen van opdrachtgever; en dit geldt ook voor de aan mkb marketingpro ter beschikking gestelde gegevens en informatie voor de uitvoering van de overeenkomst.

 3.3. Voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft mkb marketingpro het recht om de werkzaamheden door derden te laten verrichten.

 
Artikel 4 – OFFERTES

4.1 Alle offertes zijn geheel kosteloos en vrijblijvend en mkb marketingpro is slechts aan de offerte gebonden als die binnen 30 dagen door opdrachtgever is ondertekend en door mkb marketingpro is ontvangen.

4.2 Als zich bij de uitvoering van de overeenkomst afwijkingen ten opzichte van de offerte voordoen, zal mkb marketingpro opdrachtgever zo spoedig mogelijk hierover informeren en wel binnen 5 werkdagen.

 
Artikel 5 – UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST

5.1 De overeenkomst komt tot stand op het moment dat mkb marketingpro de door opdrachtgever ondertekende offerte retour heeft ontvangen of als mkb marketingpro met schriftelijke instemming (kan ook via de mail) van opdrachtgever met de uitvoering van de werkzaamheden is begonnen.

5.2 Als de aanvaarding – al dan niet op ondergeschikte punten – afwijkt van hetgeen in de offerte staat, dan komt de overeenkomst van deze afwijkende aanvaarding tot stand als mkb marketingpro dit schriftelijk aangeeft en wel binnen 5 werkdagen.

5.3 Als opdrachtgever de inhoud van de overeenkomst wenst te wijzigen, dient opdrachtgever de gewenste wijziging(en) direct en schriftelijk aan mkb marketingpro mede te delen en wel binnen 5 werkdagen. De wijzigingen in de overeenkomst dienen vervolgens binnen 5 werkdagen schriftelijk door mkb marketingpro te worden aanvaard. Alle eventuele meerkosten als gevolg van dergelijke wijzigingen komen ten laste van opdrachtgever.

5.4 Opdrachtgever zorgt ervoor dat alle gegevens – waarvan mkb marketingpro aangeeft dat deze wenselijk zijn of waarvan opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze voor de uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk zijn – tijdig, binnen 5 werkdagen, aan mkb marketingpro worden verstrekt. Als voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan mkb marketingpro zijn verstrekt, dan heeft mkb marketingpro het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten.

5.5 Als de werkzaamheden worden verricht op de locatie van opdrachtgever of op een door opdrachtgever aangewezen locatie, draagt opdrachtgever kosteloos zorg voor de in redelijkheid gewenste faciliteiten.

5.6 Opdrachtgever spreken een planning af met momenten waarop de voortgang van het door mkb marketingpro gekozen marketingconcept wordt besproken. Het niet voldoen aan de verwachting van opdrachtgever ten aanzien van het door mkb marketingpro gekozen marketingconcept, dan wel de uitvoering daarvan, geeft geen reden tot het kosteloos herzien van het marketingconcept en / of de door mkb marketingpro uitgevoerde werkzaamheden. In het geval dat opdrachtgever de verwachtingen wenst te bespreken, dient opdrachtgever dit direct en schriftelijk aan mkb marketingpro mede te delen en wel binnen 5 werkdagen. Opdrachtgever en mkb marketingpro gaan dan met elkaar in gesprek om met elkaar tot een passende, werkbare oplossing te komen.

 
Artikel 6 – DUUR OVEREENKOMST EN UITVOERINGSTERMIJN

6.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van de werkzaamheden, met een opzegtermijn van 1 maand, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.

 
Artikel 7 – HONORARIUM

7.1. Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst een vast honorarium overeenkomen.

7.2. Als geen vast honorarium is overeengekomen, zal het honorarium worden vastgesteld op grond van werkelijk bestede uren. Het honorarium wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van mkb marketingpro, geldende voor de periode waarin de werkzaamheden zijn verricht. Daarnaast kunnen aan opdrachtgever in rekening worden gebracht: omzetbelasting en eventuele verschotten (zoals kosten voor te produceren beeldmateriaal enzovoort). Het tarief en de overige kosten zullen in beginsel eenmaal per maand aan opdrachtgever worden gefactureerd, voorzien van een deugdelijke specificatie, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders overeen komen.

7.3 mkb marketingpro is gerechtigd om eventuele prijswijzigingen die zijn opgetreden nadat de overeenkomst is gesloten met opdrachtgever te bespreken en na overeenstemming met opdrachtgever te verrekenen.

7.4 mkb marketingpro is tevens gerechtigd om, na overeenstemming met opdrachtgever, het honorarium te verhogen als tijdens de uitvoering van de werkzaamheden blijkt dat in redelijkheid niet van mkb marketingpro mag worden verwacht dat de overeengekomen werkzaamheden tegen het oorspronkelijk overeengekomen honorarium worden verricht.

 

Artikel 8 – BETALING

8.1 Opdrachtgever is verplicht om alle facturen van mkb marketingpro binnen 30 dagen na dagtekening aan mkb marketingpro te voldoen. Bezwaren tegen de hoogte van de facturen schorten de betalingsverplichting niet op.

8.2 Als opdrachtgever in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn van 30 dagen, dan is opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Opdrachtgever is dan een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is en dan geldt die wettelijke rente. De rente over het opeisbaar bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoen van het volledige bedrag.

8.3 In overleg met opdrachtgever is mkb marketingpro gerechtigd om retainer fees (voorschotten) bij wijze van vooruitbetaling te factureren.

 
Artikel 9 – EIGENDOMSVOORBEHOUD

9.1 Alle door mkb marketingpro geleverde zaken, daaronder eventueel mede begrepen rapporten, ontwerpen, apparatuur, software, (elektronische) bestanden enzovoort, blijven eigendom van mkb marketingpro totdat opdrachtgever aan alle verplichtingen richting mkb marketingpro heeft voldaan.

9.2 Opdrachtgever is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren.

9.3 Als derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is opdrachtgever verplicht mkb marketingpro direct hiervan op de hoogte te stellen.

9.4 Opdrachtgever verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade en tegen diefstal; en de polis van deze verzekering op eerste verzoek ter inzage te geven.

9.5 Als mkb marketingpro zijn in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, dan geeft opdrachtgever reeds nu onvoorwaardelijke en onherroepbare toestemming aan mkb marketingpro om al die plaatsen te (doen) betreden waar de eigendommen van mkb marketingpro zich bevinden en die zaken mee terug te (doen) nemen.


Artikel 10 – KLACHTEN

10.1 Klachten over de werkzaamheden dienen door opdrachtgever binnen 8 dagen na ontdekking en uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden, schriftelijk aan mkb marketingpro te worden gemeld. Dergelijke ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de door opdrachtgever gestelde tekortkoming te bevatten, zodat mkb marketingpro in staat is adequaat te reageren. Opdrachtgever en mkb marketingpro gaan dan met elkaar in gesprek teneinde met elkaar tot een passende, werkbare oplossing te komen.

10.2 Als een klacht gegrond is, zal mkb marketingpro in de gelegenheid worden gesteld om de werkzaamheden nog eens te verrichten. Als het alsnog verrichten van de werkzaamheden naar objectieve maatstaven niet meer mogelijk is, zal mkb marketingpro slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel 12.

 
Artikel 11 – AANSPRAKELIJKHEID

11.1 mkb marketingpro niet aansprakelijk voor enige schade die opdrachtgever lijdt als gevolg van een gedraging van MKB marketingpro in de nakoming van de overeenkomst of anderszins, behoudens indien er sprake is van opzet of grove schuld. Gevolgschade, waaronder begrepen gederfde winst of geleden verliezen, zal nimmer voor vergoeding in aanmerking komen. Een en ander laat de zorgplicht van mkb marketingpro als bedoeld in artikel 3 onverlet.

11.2 Als mkb marketingpro aansprakelijk is voor door opdrachtgever geleden schade, is de schade die mkb marketingpro gehouden is te vergoeden nooit meer dan de factuurwaarde van de werkzaamheden, waarvan het gebrek oorzaak is geweest van de schade of – als dit niet is vast te stellen – de factuurwaarde van de werkzaamheden die mkb marketingpro, op het tijdstip dat de schade veroorzakende gebeurtenis zich heeft voorgedaan, voor opdrachtgever heeft uitgevoerd. Onder voorbehoud van typefouten.

11.3 Opdrachtgever vrijwaart mkb marketingpro wat betreft alle aanspraken van derden voor schade die verband houdt of voortvloeit uit de overeenkomst. Een en ander laat de zorgplicht van mkb marketingpro als bedoeld in artikel 3 onverlet.

11.4 De uitsluitingen en beperkingen van aansprakelijkheid als in dit artikel vermeld, alsmede de vrijwaring als bedoeld in artikel 11.3, worden evenzeer bedongen voor ondergeschikten van mkb marketingpro en voor hulp van anderen waarvan mkb marketingpro gebruik maakt bij de uitvoering van de werkzaamheden.

11.5 De aansprakelijkheid voor de werkzaamheden die mkb marketingpro aan een derde heeft opgedragen, is beperkt tot zover mkb marketingpro de derde vrijwaart.

 
Artikel 12 – OVERMACHT

12.1 Onder overmacht wordt verstaan elke omstandigheid op grond waarvan (verdere) nakoming van de overeenkomst door mkb marketingpro redelijkerwijs niet kan worden verlangd. Hieronder wordt in elk geval – maar niet uitsluitend – verstaan dataverlies als gevolg van computerstoring, virusinfectie of computervredebreuk door derden, machinebreuk en andere calamiteiten die de bedrijfsvoering van mkb marketingpro verhinderen of beperken.

12.2 Als mkb marketingpro door overmacht wordt verhinderd de werkzaamheden geheel of gedeeltelijk uit te voeren, heeft mkb marketingpro het recht om zonder gerechtelijke tussenkomst de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten of de overeenkomst geheel of gedeeltelijk als ontbonden te beschouwen, zulks te zijner keuze, zonder dat mkb marketingpro gehouden is om enige door opdrachtgever geleden schade te vergoeden. Opdrachtgever en mkb marketingpro gaan in elk geval met elkaar in gesprek teneinde met elkaar tot een passende oplossing te komen.

12.3 Als mkb marketingpro ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk aan de verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst met opdrachtgever heeft voldaan en voor opdrachtgever gedeeltelijk werkzaamheden heeft verricht – en aan de reeds verrichtte werkzaamheden zelfstandige waarde toekomt – is mkb marketingpro gerechtigd om de betreffende werkzaamheden separaat te factureren. Opdrachtgever is dan gehouden de betreffende factuur van mkb marketingpro te voldoen.

 
Artikel 13 – VRIJWARING

13.1 Opdrachtgever vrijwaart mkb marketingpro voor aanspraken van derden wat betreft rechten van intellectuele eigendom op door opdrachtgever verstrekte materialen of gegevens die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt.

13.2 Als opdrachtgever aan mkb marketingpro informatiedragers, elektronische bestanden of software enzovoort verstrekt, garandeert opdrachtgever dat de informatiedragers, elektronische bestanden of software vrij zijn van virussen en defecten.

 
Artikel 14 – INTELLECTUELE EIGENDOM

14.1 Opdrachtgever verkrijgt na volledige betaling van alle facturen van mkb marketingpro een licentie (in de vorm van een aparte overeenkomst) om gedurende de looptijd van deze licentie in Nederland de (auteurs)rechten op alle resultaten van de werkzaamheden die uitsluitend door mkb marketingpro zijn verricht, te exploiteren en anderszins te gebruiken. Ook is het mogelijk dat mkb marketingpro en opdrachtgever een eenmalig bedrag overeenkomen waardoor na betaling van dit bedrag door opdrachtgever, de (auteurs)rechten overgaan van mkb marketingpro naar opdrachtgever.

14.2 Opdrachtgever en mkb marketingpro kunnen per opdracht bepalen dat de in artikel 14.1 bedoelde rechten per geografisch gebied en tijdsperiode zijn uitgebreid.

14.3 mkb marketingpro behoudt het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.

14.4 mkb marketingpro is gerechtigd om al hetgeen door mkb marketingpro is vervaardigd te signeren en / of te gebruiken ter promotie, zoals op social media, van de eigen organisatie en dienstverlening.

 
Artikel 15 – VERTROUWELIJKHEID

15.1 Beide partijen zijn verplicht om vertrouwelijk om te gaan met informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

15.2 Informatie die algemeen bekend is valt niet onder vertrouwelijke informatie, net als informatie die wordt verkregen zonder dat daarbij gebruik wordt gemaakt van de vertrouwelijke informatie.

15.3 Als mkb marketingpro – op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak – gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden te verstrekken en mkb marketingpro zich niet kan beroepen op een wettelijke of door de bevoegde rechter erkent of toegestaan recht van verschoning, dan is mkb marketingpro niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is opdrachtgever niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst.

 
Artikel 16 – BEËINDIGING

16.1 mkb marketingpro en opdrachtgever zijn gerechtigd om de overeenkomst, zonder ingebrekestelling en verplichting tot schadevergoeding, geheel of gedeeltelijk te beëindigen, dan wel – naar eigen keuze – de verdere uitvoering van de overeenkomst op te schorten, als:

a. De wederpartij in staat van faillissement wordt verklaard;

b. De wederpartij surséance van betaling aanvraagt;

c. De wederpartij overgaat tot liquidatie van haar bedrijf;

d. De wederpartij onder curatele wordt gesteld of overlijdt;

e. De wederpartij niet voldoet aan enige wettelijke verplichting, dan wel enige verplichting die voortvloeit uit de overeenkomst.

16.2 mkb marketingpro is in de in artikel 16.1 genoemde gevallen gerechtigd om het door opdrachtgever aan mkb marketingpro verschuldigde honorarium terstond in zijn geheel op te eisen.

16.3 Opdrachtgever is verplicht om mkb marketingpro onmiddellijk te informeren als zich een omstandigheid in de zin van artikel 16.1 voordoet. Als zich een omstandigheid in de zin van artikel 16.1 sub e. voordoet, is opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is enige schuld aan mkb marketingpro direct opeisbaar.

 
Artikel 17 – OVERDRACHT EN PLICHTEN

Opdrachtgever is niet gerechtigd de rechten en plichten die voortvloeien uit de onder deze algemene voorwaarden gesloten overeenkomst geheel of gedeeltelijk aan derden over te dragen, behalve bij voorafgaande schriftelijke toestemming van mkb marketingpro.


Artikel 18 – TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTER

18.1 Deze algemene voorwaarden zijn van kracht met ingang van 7 augustus 2023.

18.2 Als enige bepaling in deze algemene voorwaarden nietig mocht zijn of vernietigd mocht worden, dan laat dit de geldigheid van de overige bepalingen onverlet. mkb marketingpro en opdrachtgever zullen dan in overleg treden om bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht wordt genomen.

18.3 De rechtsverhouding tussen opdrachtgever en mkb marketingpro valt onder het Nederlands recht. Alle geschillen tussen opdrachtgever en mkb marketingpro die naar aanleiding van of in verband met de overeenkomst mochten ontstaan, zullen met uitsluiting van ieder ander worden beslecht door de bevoegde rechter te Utrecht.


Deze algemene voorwaarden zijn voor het laatst aangepast op 17 mei 2025 (met kleine tekstuele wijzigingen). Als de wet- en regelgeving dit vereist, dan wordt de tekst inhoudelijk aangepast. Heb je vragen, dan kun je mailen naar jkalka@mkbmarketingpro.nl.